امروزه، فروش در شبکه های اجتماعی بسیار متداول شده است. ولی زمانی می توان یک کسب و کار موفق در شبکه های اجتماعی داشت که بتوان از روش های فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده کرد. جلب اعتماد مردم، محتوا سازی مناسب، فعال بودن و … از تکنیک هایی هستند که می توانند باعث فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی شوند.
کسب و کار در شبکه های اجتماعی، به یکی از بهترین کسب و کارها و پردرآمدترین شغل ها تبدیل شده است. ولی بسیاری از افراد بدون توجه به تکنیک های فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی، به دنبال فروش محصولات خودشان در شبکه های اجتماعی می باشند و انتظار دارند که سود بسیار زیادی کسب کنند. ولی واقعیت این است که برای داشتن کسب و کار موفق در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ و … باید به یک سری نکات توجه شود. در ادامه قصد داریم برای راهنمایی کسب و کارهای موجود در شبکه های اجتماعی، روش ها و تکنیک های فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی را توضیح دهیم. چنل یوتیوب نیلانت
تکنیک های فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی
قبل از اینکه شبکه های اجتماعی به عنوان یک صنعت کسب و کار تبدیل شوند، خرید و فروش محصولات به صورت حضوری بسیار متداول بود. ولی امروزه، می توان با استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی، سود بسیار زیادی را از فروش محصولات به دست آورد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به برخی از صفحه های شبکه های اجتماعی مراجعه کرده باشید و شاهد کسب و کار رونق یافته آن شبکه اجتماعی باشید. حتما این سوال برای شما پیش آمده است که شما هم چگونه می توانید کسب و کار خود را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنید؟ در ادامه قصد داریم شما را با تکنیک های فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.
یکی از بهترین تکنیک های فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی، محتوا سازی است. اگر به دنبال روشی هستید که با کمک آن بتوانید بدون هزینه زیاد، در کسب و کار خود موفق شوید و فروش خود را چند برابر کنید، توصیه می کنیم که حتما محتوا سازی را در برنامه های خود بگذارید. محتوا سازی در شبکه های اجتماعی، همیشه نباید در راستای تبلیغ محصولات شما باشد. باید سعی کنید با توجه به محصولات و نوع شغل خود، محتوا سازی مناسبی داشته باشید. به طور مثال یک صفحه شبکه اجتماعی که اقدام به فروش لباس می کند، می تواند نحوه ست کردن لباس های مختلف را آموزش دهد. به طور کلی محتوا سازی آموزشی، بسیار در شبکه های اجتماعی طرفدار دارند. پس سعی کنید در راستای محصولات خودتان، محتواهای مناسبی را تولید کنید و با کمک تصاویر جذاب در شبکه اجتماعی خود منتشر کنید.
انتظار نداشته باشید که مردم به صفحه های اجتماعی که فعال نیستند و چند روزی یک بار یک پست جدید یا یک استوری می گذارند، اعتماد کنند؟ فقط کافی است نگاهی به صفحه های پر فروش اینستاگرام بیندازید. صفحه های موفق در کسب و کار، به صورت روزانه استوری می گذارند و پست های جدید منتشر می کنند. پس حتما در شبکه های اجتماعی فعال باشید و سعی کنید که به پیام های مردم پاسخ دهید. می توانید استوری های نظرسنجی و سوال و جوانی منتشر کنید تا ذهن مشتریان خود را به چالش بکشید و از طرفی با مشتریان خودتان ارتباط بیشتری برقرار کنید.
یکی از تکنیک های فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی، جلب اعتماد مردم است. روش های مختلفی برای جلب اعتماد مردم وجود دارند که شاید یکی از بهترین آن ها در شبکه های اجتماعی، منتشر کردن فیلم از فروشنده محصول باشد. معمولا پیج هایی که فروشنده های آن ها از خودشان فیلم منتشر می کنند، پرطرفدارتر هستند. در واقع، دو راه برای این کار در پیش دارید. می توانید برای معرفی محصولات خود، از خودتان و محصول خود فیلم بگیرید و در پست های مختلف منتشر کنید. ولی اگر علاقه ای به فیلم گرفتن از خودتان ندارید، راه دوم به شما پیشنهاد می شود. توصیه می کنیم که هر روز یک عکس و یا یک استوری حاوی صدای خودتان منتشر کنید تا مشتریان بدانند که فروشنده محصولات مد نظر آن ها، چه فردی است؟ مطمئن باشید که این روش می تواند کسب و کار شما را زیر و رو کنید.
بسیاری از افراد تصور می کنند که باید فقط از محصولات خودشان تبلیغ کنند. مثلا در پست های خودشان می نویسند «بهترین ژل موی طبیعی»، «با کیفیت ترین تی شرت». مطمئن باشید که امروزه این نوع تبلیغ نمی تواند به تنهایی پاسخگوی رشد کسب و کار شما باشد. به جای اینکه تبلیغ کنید و همیشه از محصول خودتان تعریف کنید؛ سعی کنید که محصول خود را متمایزتر از محصولات دیگر جلوه دهید. امروزه بسیاری از مردم با علم و تجربه کامل اقدام به خریداری یک محصول می کنند. پس برای خرید محصول شما، باید یک دلیل در ذهن خریدار وجود داشته باشد. محصول خود را معرفی کنید. دلایل تمایز محصول خود را توضیح دهید و سعی کنید که نیاز کاربر را بسنجید و بر اساس آن، چند دلیل برای خرید محصول خود بیاورید.
امروزه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، با همین تکنیک به یک کسب و کار پردرآمد تبدیل شده اند. اگر می خواهید که کسب و کار شما رونق پیدا کند و هر روز شاهد فروش بیشتر محصولات خودتان باشید، باید هر چد وقت یک بار، بر روی محصولات خود تخفیف بگذارید. شاید سود دریافتی شما در اثر تخفیف گذاشتن بر روی محصولات کم شود، ولی به هر حال آنقدر فروش شما زیاد می شود که می تواند چندین برابر از فروش عادی، سود دریافت کنید. از طرفی تخفیف گذاشتن یک تبلیغ غیر مستقیم برای کسب و کار شما می شود. زیرا بسیاری از مراجعان شما در زمان تخفیف به پیج و شبکه اجتماعی مد نظر شما جذب می شوند.
این مشتریان شما هستند که باید از شما محصول خریداری کنند. پس باید سعی کنید با روش های مختلف، علاقه مشتریان خود را بشناسید. امروزه یکی از بهترین تکنیک های فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی، شناختن نوع سلیقه مشتریان و علاقه آن ها است. به طور مثال اگر قصد فروش لباس دارید، باید بدانید که مشتریان شما بیشتر به چه نوع لباسی علاقه دارند. البته باید بدانید که دانستن این موضوع، فقط زمانی امکان پذیر است که شما چندین ماه فعالیت مداوم در صفحه های شبکه های اجتماعی داشته باشید و بتوانید بر اساس نوع فروش محصولات خود، متوجه شوید که مشتریان شما به چه نوع لباسی علاقه دارند. ولی بعد از اینکه متوجه علاقه مشتریان خود شدید، می توانید به راحتی در راستای علاقه مشتریان خود اقدام به فروش اجناس کنید و شاهد فروش بیشتر محصولات خود باشید.
اگرچه امروزه بسیاری از مردم علاقه مند به خرید اجناس مورد نیاز خودشان به صورت غیر حضوری و اینترنتی هستند، ولی هنوز هم بسیاری از مردم نمی توانند برای خرید اجناس به صورت اینترنتی اعتماد کافی داشته باشند. به همین خاطر، وظیفه اصلی شما در یک کسب و کار مجازی این است که بتوانید اعتماد مردم را جلب کنید. روش های مختلفی برای جلب اعتماد مردم وجود دارد که از جمله آن ها می توان به فعال بودن مداوم، پاسخ دادن صحیح و با احترام به پیام ها و … اشاره کرد. همچنین، می توانید با خرید فالوور، لایک و ویو برای پیج های اینستاگرام و کانال های تلگرام، شاهد افزایش اعتماد مردم به پیج و کسب و کار خود باشید.
یکی دیگر از تکنیک های فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی این است که از طریق منتشر کردن نظرات و فاکتورهای فروش خود، اعتماد مردم و مشتریان را جلب کنید. از مشتریان خود بخواهید که نظر خودشان را از محصولات شما بیان کنند. می توانید نظرات آن ها را به صورت اسکرین شات و یا فیلم، استوری کنید و اجازه دهید که کاربران، این نظرات را مشاهده کنند. به غیر از نظرات مشتریان، می توانید فاکتورهای فروش، پرداختی های مشتریان و ارسالی های هر روز و هر هفته خود را به صورت عکس و اسکرین شات منتشر کنید. در این صورت مشتریانی که برای خرید محصولات شما مردد هستند، دیگر می توانند با اطمینان کامل از محصولات شما خریداری کنند.
فاکتورهای فروش
نتیجه گیری
در این مقاله سعی شد که 8 تکنیک کاربردی برای فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی
توضیح داده شود تا افرادی که یک کسب و کاری را در شبکه های اجتماعی شروع
کرده اند، ولی هنوز به سود دلخواه خودشان نرسیده اند؛ از این روش ها برای
بهبود کسب و کار خودشان استفاده کنند. هر یک از روش ها به اندازه خودشان می
توانند باعث افزایش فروش در شبکه های اجتماعی شوند. ولی نکته حائز اهمیتی
که باید در هنگام فروش محصولات خود در شبکه های اجتماعی به آن توجه داشته
باشید، اعتماد مردم و مشتریان است. اگر بتوانید با روش های مختلف، اعتماد
مشتریان و کاربران را جلب کنید، یک قدم بسیار موثری را در بهبود کسب و کار
خود برداشته اید. چرا که امروزه اعتماد مشتریان، حرف اول را در فروش هر چه
بیشتر محصولات در شبکه های اجتماعی می زند. می توانید از خودتان فیلم
بگیرید، محتواسازی بیشتر کنید، با مشتریان حرف بزنید، نظرسنجی بگذارید و
روش های مختلف دیگر را امتحان کنید تا اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید.
Reference : nilanet
در این مقاله درآمد یوتیوبرها بهازای هر 1000 بازدید را بررسی مینماییم و قصد داریم تا با ارائه یک مبلغ مشخص پاسخی دقیق به سؤال {درآمد یوتیوب چقدر است؟} بدهیم. در انتها و با بررسیهای صورت پذیرفته دریافتیم که یوتیوبرهای ایرانی بابت هر هزار بازدید، حدوداً 4 دلار دریافت میکنند.
همواره کسب درآمد از کاری که دوستش داشته باشید، لذتبخش است. چند سالی است که یوتیوب پا به عرصه فضای مجازی گذاشته است و به شما این امکان را میدهد که با ساختن ویدیو از کاری که دوست دارید، درآمد کسب نمایید. امروزه یکی از موضوعات ترند در حوزههای فضای مجازی، موضوع کانالهای یوتیوب و یوتیوبر شدن است. باتوجهبه اینکه درآمدزایی از یوتیوب به شکل دلاری صورت می¬پذیرد، در یک سال اخیر سیل عظیمی از افراد به ساختن محتوا ویدیویی و بهاصطلاح یوتیوبر شدن روی آوردهاند تا بتوانند با کسب درآمد دلاری در ایران، آینده خود را تضمین کنند. اما درآمدزایی از طریق یوتیوب نیز چندان بی¬دردسر نیست و شما و کانال¬تان می¬بایست شرایط مدنظر یوتیوب را رعایت کنید. شاید شما نیز یکی از افرادی باشید که به یوتیوبر شدن علاقه¬مند است و در حال حاضر بخواهید بدانید که درآمد یوتیوب چقدر است. اگر قصد دارید تا در این باره اطلاعاتی کسب نمایید تا پایان با ما همراه باشید.
درآمد یوتیوب چقدر است
در ابتدای مقاله {درآمد یوتیوب چقدر است؟}، قصد داریم شرایط کسب درآمد از یوتیوب را مورد بررسی قرار دهیم، تا اگر شما نیز علاقهمندید تا یوتیوبر شوید، با سختیها و مشکلات این راه تا حدودی آشنا باشید. برای اینکه کانال یوتیوب شما به درآمد برسد، باید شرایط زیر در کانال شما ایجاد شده باشد:
با اینکه کمی شرایط سخت به نظر میرسد و ممکن است در ابتدای راه دلسرد شوید، اما اگر خلاقیت و نوآوری داشته باشید و بتوانید ویدیوهای باکیفیتی را تولید و بارگذاری کنید، مطمئن باشید که بهسرعت میتوانید در بستر یوتیوب رشد کنید و مخاطبان زیادی را با خود همراه کنید. پیشنهاد نگارنده به شما عزیزان این است که در ابتدای امر، فیدبک ویدیوها را در نظر نگیرید و حداقل 50 ویدیو تولید نمایید و بر روی بستر یوتیوب آپلود کنید و سپس وضعیت کانال خود را ارزیابی نمایید.
شاید سؤال {درآمد یوتیوب چقدر است؟} کلی و غیر قابل پاسخ دادن باشد، زیرا تعداد ویدیو که شما بر روی کانال خود آپلود میکنید، تعداد بازدید هر ویدیو و… در این درآمد مؤثر است و نقش بسزایی در میزان این درآمد دارد. پس بهتر است برای رسیدن به عددی مشخص که بتواند بهعنوان پاسخی برای سؤال {درآمد یوتیوب چقدر است؟} عنوان شود، درآمد بهازای هر 1000 بازدید را بررسی کنیم. یوتیوب برای هر 1000 بازدید تبلیغ عددی حدود 18 دلار را پرداخت میکند. اما این 18 دلار برای 1000 بازدید تبلیغ پرداخت میشود و نه برای 1000 بازدید ویدیو! درست است، موضوع کمی پیچیده شد. باید اشاره کنیم که هر بازدید از ویدیو، بازدید از تبلیغ محسوب نمیشود و ممکن است فرد تبلیغ را رد کند و هزینه این تبلیغ در درآمد شما محاسبه نشود. درآمد یوتیوب بهازای هر 1000 بازدید به عوامل مختلفی بستگی دارد و میتواند در بازۀ سه تا پنج دلار باشد. موارد زیر، عواملی هستند که میتوانند بر روی درآمد پرداختی برای تبلیغات تأثیرگذار باشند.
با مطالعه این بخش دریافتیم که چرا امروزه خیلی از ایرانیها روی به یوتیوبر شدن آوردهاند. شما نیز میتوانید با استفاده از خلاقیت و نوآوری و ساخت ویدیوهای درجه یک، درآمد غیرفعالی برای خود ایجاد کنید و بتوانید در هر لحظه از طریق ویدیوهای خود درآمد کسب کنید. برای اینکه بتوانید تصور بهتری از درآمد یوتیوبرها داشته باشید، در بخش بعدی درآمد چند کانال یوتیوب فارسی را بررسی میکنیم و میزان درآمد آنها از یوتیوب را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم.
کانال یوتیوب پوریا پوتک
پوریا پوتک یکی از خوانندههای رپ فارسی است که مدتی میشود روی به یوتیوب آورده و توانسته با فعالیت منظم و بارگذاری روزانه ویدیوها به محبوبیت و فیدبک مناسبی در میان مخاطبان برسد. ویدیوهای او بیشتر در حوزههای رپ، فان و بازی هستند. کانال پوتک با بیش از 240 هزار سابسکرایبر از محبوبترین کانالهای یوتیوب فارسی است. البته اگر مشکل غیرفعالشدن سابسکرایبها، یوتیوبرهای فارسی را اذیت نمیکرد، چهبسا که الان کانال پوتک از مرز یک میلیون سابسکرایبر نیز گذشته بود. بازدید ویدیوهای او در سی روز اخیر به مرز 13 میلیون بازدید نزدیک شده است و درآمد ماهانه او را میتوان چیزی در حدود 50 هزار دلار تخمین زد. درآمد سالانه او نیز چیزی در حدود 600 هزار دلار میباشد که عدد قابلتوجهی است. به طور تقریبی میتوان گفت که پوتک بهازای هر 1000 بازدید مخاطبان از ویدیوهایش، چیزی در حدود 4 دلار دریافت میکند.
آریا کئوکسر
آریا کئوکسر یکی از قدیمیترین یوتیوبرهای ایرانی است که یک دهه است که در این زمینه فعالیت میکند. آریا که در ترکیه زندگی میکند و صاحب کانالی با بیش از 250 هزار سابسکرایبر است. بازدید ویدیوهای او در یک ماه اخیری چیزی در حدود 9 میلیون بازدید بوده است. درآمد ماهانه او را میتوان در حدود 35 هزار دلار تخمین زد، با احتساب این عدد درآمد سالانه او در حدود 400 هزار دلار است. باتوجهبه ارقام مطرح شده، میتوان گفت که اریا کئوکسر بابت هر هزار بازدید، 3.8 دلار دریافت میکند. اگر بخواهیم در مورد اریا به سؤال {درآمد یوتیوب چقدر است؟}، پاسخ دهیم، باید گفت که آریا توانسته درآمدی جالبتوجه و پایداری را ایجاد کند.
فرشاد سایلنت
فرشاد سایلنت یکی از پدیدههای یوتیوب فارسی است که توانسته تنها با سه سال سابقه از مرز 200 هزار سابسکرایبر عبور کند و در حال حاضر 266 هزار سابسکرایبر دارد. او که در حال حاضر در کشور سوئد اقامت دارد، تابهحال بیش از 500 محتوا بر روی کانالش بارگذاری کرده است که این ویدیوها بیش از 140 میلیون بازدید داشتهاند. ویدیوهای کانال فرشاد در یک ماه گذشته بیش از 9 میلیون بازدید داشته است و درآمد ماهانه او از یوتیوب چیزی در حدود 37 هزار دلار است. با بررسی و محاسبه میتوان گفت که فرشاد بابت هر هزار بازدید از ویدیوهایش، 4 دلار از یوتیوب بهعنوان دستمزد دریافت میکند. درآمد سالانه او نیز بیش از 400 هزار دلار است که میتوان گفت برای زندگی پادشاهانه در هر کشوری کافی است! کسب درآمد از شبکه های اجتماعی با نیلانت
تاکسیک گرل
کوثر عزیزی که صاحب کانال تاکسیک گرل است را میتوان اولین استریمر دختر ایرانی دانست. او که در حال حاضر در ترکیه زندگی میکند، موفق شده است تا از مرز 100 هزار سابسکرایب در یوتیوب بگذرد و خود را بهعنوان یکی از محبوبترین و پربازدیدترین یوتیوبرهای ایرانی مطرح کند. او در چنلش علاوه بر گیمینگ، ویدیوهای تحت عنوان ولاگ نیز منتشر می¬کند و از دلایل محبوبیت او میتوان به همکاریاش با دیگر یوتیوبرها مثل میا پلیز، فرشاد سایلنت و … اشاره کرد. در حال حاضر او بیش از 115 هزار سابسکرایبر دارد و ویدیوهای او در یک ماه گذشته بیش از 2.2 میلیون بازدید داشته است. باتوجهبه این میزان بازدید و سابسکرایب، میتوان درآمد ماهانه او را در حدود 9 هزار دلار تخمین زد. با بررسی این عدد مشخص میشود که تاکسیک گرل بابت هر 1000 بازدید درآمدی در حدود 4.1 دلار دارد. تلگرام نیلانت
موبونیوز
مهدی شجاری که فعالیتش را در اینستاگرام شروع کرد و به 2 میلیون فالوور اینستاگرام رسید، در پلتفرم یوتیوب نیز حضوری موفق داشته و توانسته در حدود سه سال فعالیت،به 118 هزار سابسکرایبر برسد. حوزه فعالیت موبونیوز تحلیل و بررسی گوشیهای هوشمند موجود در بازار است و مهدی اشجاری در این ویدیوها، نقاط قوت و ضعف گوشیهای مختلف را بررسی مینماید. او که در حال حاضر در کانادا زندگی میکند، مجموعاً 507 محتوا بارگذاری کرده است که این ویدیوها بیش از 26 میلیون بازدید داشتهاند. ویدیوهای کانال موبونیوز در یک ماه گذشته یک میلیون و سیصد هزار بازدید داشتهاند که با این تفاسیر میتوان درآمد ماهانه این کانال را چیزی در حدود 5 هزار دلار ارزیابی کرد.
کیودی پای
کیودی پای یا همان کیان، یوتیوبر ایرانی است که در حال حاضر در ایالات متحده اقامت دارد و در حوزه طنز و فان فعالیت میکند. او در حال حاضر بیش از 120 هزار سابسکرایبر دارد و یکی از موفقترین یوتیوبرهای فارسی زبان است. او چند وقتی است که اطلاعات کانالش را مخفی کرده است و میزان دقیق از درآمد او در دسترس نیست اما انتظار میرود درآمدی مشابه موبونیوز داشته باشد.
جمعبندی
همانطور که از اسم مقاله {درآمد یوتیوب چقدر است؟} پیدا است، هدف نگارنده از نگارش این مطلب پاسخ به این سؤال است. اگر بخواهیم به شکلی کوتاه و خلاصه به سؤال {درآمد یوتیوب چقدر است؟}، پاسخ دهیم، باید بگوییم که درآمد یوتیوب بهازای هر 1000 بازدید چیزی در حدود 4 دلار است و هر چهقدر تعداد بازدیدهای شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. در پایان مقاله {درآمد یوتیوب چقدر است؟}، امید است که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم که به سؤال شما عزیزان پاسخ کاملی بدهیم.
برای مشاهده دوره های آموزشی نیلانت به چنل یوتیوب نیلانت مراجعه کنید. (دوره آموزش رایگان ارزهای دیجیتال)
Reference : nilanet